Melee scene

Hello there,

Vraagje, ik volg al redelijk lang de internationale Melee scene en weet dat er over het algemeen best veel toernamenten gehouden worden, hoe zit dit in Nederland? ik heb een lange historie in FPS games en wou hiermee redelijk semi-pro ingaan (global op cs, gm in ow etc) nu zit ik alleen altijd met het feit dat je een team nodig hebt wat op hetzelfde niveau zit als jijzelf, en als solo-game dacht ik gelijk aan Melee, nu is mijn vraag dus, hoe is de Nederlandse melee scene over de jaren heen geweest?

Reacties

• 8 January aangepast
    Nederland is het oudste Melee land van Europa. De top spelers in Nederland draaien al jaren mee in de Europese top maar zijn de laatste jaren ingehaald door de top in Duitsland, Zweden, Spanje en Engeland. In the old days hadden we 5 spelers die erg sterk plaatste in Europa en hebben we een paar jaar de beste speler in Europa gehad, Amsah, tot de huidige beste spelers van de wereld, Armada, uit Zweden het overnam. Onze top is een tijdje minder actief geweest waardoor ze wat achterstand hebben opgelopen maar zijn momenteel hard aan het werken om weer goed te plaatsen. Nederland is qua niveau erg sterk geweest maar onze high level spelers strugglen tegen andere high level spelers in Europa en reizen gemiddeld minder naar internationale events.

Onze scene is momenteel erg actief met wekelijkse toernooien in Rotterdam (de AFK reeks), Monhtlies in Wageningen, om de maand een Avalon in Zoetermeer, de Misson Complete reeks in Tilburg en NHSmash komend weekend in Alkmaar. Ook hebben we Syndicate in September gehad, een Major in de Jaarbeurs voor Melee en Smash 4 met meer dan 500 deelnemers totaal.
Log In of Registreer om te reageren.